Omsetningen i nettbutikken har økt med nesten 140% - Fjellpulken tar steget opp og ut i flere markeder.
Fjellpulken er verdens ledende produsent av pulker til privat- ekspedisjons- og proffmarkedet og har de siste årene utvidet porteføljen med kvalitets tur- og seleprodukter. I forbindelse med satsingen har We Made blitt valgt som byrå for markedsføring og design.
We Made designet og utviklet i 2019 ny nettbutikk til Fjellpulken.no. Markedssjef i Fjellpulken Tor Kristian Mjelde har merket effekten godt.
Omsetningen i nettbutikken har økt med nesten 140% og vi ser at tiden er inne for å ta steget opp og ut i flere markeder.
We Made har allerede utarbeidet visuelle brandguider og retningslinjer for de forskjellige selskapene som nå er samlet under Fjellpulken Brands - Seleverkstedet, Fjellpulken Outdoor og Fjellpulken.
Oppgavene vi nå begir oss ut på sammen med Fjellpulken handler om å gi et løft i den generelle markedsføringen i form av branding og synlighet av de forskjellige produktene i kombinasjon sammen med salgsrettet markedsføring for økt salg i nettbutikk.
Selv om Fjellpulken er verdens ledende pulkprodusent har man operert i et smalt marked. En internasjonal nettbutikk er nå på trappene med den snørike delen av verden som marked. Det at merkevaren Fjellpulken er kjent internasjonalt i ekspedisjonsmiljøer gir en fordel og noe vi gleder oss til å spille på i markedsføringen. Vi skal hjelpe flere med å få glede av pulkopplevelsen vi nordmenn har tatt del i siden 50-tallet og kunne reise på små og store ekspedisjoner.
Avtalen med Fjellpulken er resultatet av en satsning vi hos We Made har gjort for å kunne tilby mer komplette markedsføringsløsninger til kundene våre. Vi har de fire siste årene levert innhold til kunder i form av tekst og foto, men kan nå tilby reklamebyråtjenester med et team på syv ansatte innenfor tekst, film, foto og design i tillegg til mediebyråtjenester.
Snakk med Kaja om branding, innhold og markedsføring.
Kaja
Leder nettsider og markedsføring