Stamsaas Fritid
Stamsaas Fritid fikk våren 2021 nye og moderne nettsider. Det var en utrolig god prosess med både design og innhold, med brukervennlighet i fokus.
Familiebedriften Stamsaas Fritid har røtter hele 100 år tilbake i tid, og har sørget for biler til sarpingene i flere generasjoner. Fra 2001 var det bobilene som tok fokuset, og i dag leverer de omkring 300 bobiler i året og opplever en stabil og god vekst.
Familiebedriften Stamsaas Fritid har røtter hele 100 år tilbake i tid, og har sørget for biler til sarpingene i flere generasjoner. Fra 2001 var det bobilene som tok fokuset, og i dag leverer de omkring 300 bobiler i året og opplever en stabil og god vekst.
Familiebedriften Stamsaas Fritid har røtter hele 100 år tilbake i tid, og har sørget for biler til sarpingene i flere generasjoner. Fra 2001 var det bobilene som tok fokuset, og i dag leverer de omkring 300 bobiler i året og opplever en stabil og god vekst.
Målet var å modernisere uttrykket, men ikke bevege seg for langt bort fra kjernen. Det skulle fremdeles føles som Stamsaas - selv om uttrykket og designet skulle oppdateres. Eksisterende kunder skulle “føle seg hjemme” - selv med mye nytt på nettsiden. Kunden ønsket selv et romantisk, klassisk og varmt uttrykk. BOBILGLEDE var et nøkkelord som kom frem tidlig i prosessen, som vi lente oss på når vi skulle sette sammen det visuelle inntrykket og innholdet.
Stamsaas selger ikke bare bobil, de er bobilentusiaster. Via nettsiden ønsker de å dele deres kunnskap, erfaring og gleder med bobil. Dette var viktig. Stamsaas er også utrolig gode på innhold, både i form av artikler, blogg, video og podcast. Her ble løsningen å sørge for enkel vei til alt innhold, samt å vise at de er tilstede på podcast-plattformer, youtube og sosiale medier. Med dette i bakhodet er nettsiden bygget for å være skalerbar, fleksibel og robust. Den er også bygget for å være så dynamisk som mulig, som gjør det enkelt for Stamsaas Fritid å jobbe videre med innholdet på sin nye nettside.
Målet var å modernisere uttrykket, men ikke bevege seg for langt bort fra kjernen. Det skulle fremdeles føles som Stamsaas - selv om uttrykket og designet skulle oppdateres. Eksisterende kunder skulle “føle seg hjemme” - selv med mye nytt på nettsiden. Kunden ønsket selv et romantisk, klassisk og varmt uttrykk. BOBILGLEDE var et nøkkelord som kom frem tidlig i prosessen, som vi lente oss på når vi skulle sette sammen det visuelle inntrykket og innholdet.
Stamsaas selger ikke bare bobil, de er bobilentusiaster. Via nettsiden ønsker de å dele deres kunnskap, erfaring og gleder med bobil. Dette var viktig. Stamsaas er også utrolig gode på innhold, både i form av artikler, blogg, video og podcast. Her ble løsningen å sørge for enkel vei til alt innhold, samt å vise at de er tilstede på podcast-plattformer, youtube og sosiale medier. Med dette i bakhodet er nettsiden bygget for å være skalerbar, fleksibel og robust. Den er også bygget for å være så dynamisk som mulig, som gjør det enkelt for Stamsaas Fritid å jobbe videre med innholdet på sin nye nettside.
Målet var å modernisere uttrykket, men ikke bevege seg for langt bort fra kjernen. Det skulle fremdeles føles som Stamsaas - selv om uttrykket og designet skulle oppdateres. Eksisterende kunder skulle “føle seg hjemme” - selv med mye nytt på nettsiden. Kunden ønsket selv et romantisk, klassisk og varmt uttrykk. BOBILGLEDE var et nøkkelord som kom frem tidlig i prosessen, som vi lente oss på når vi skulle sette sammen det visuelle inntrykket og innholdet.
Stamsaas selger ikke bare bobil, de er bobilentusiaster. Via nettsiden ønsker de å dele deres kunnskap, erfaring og gleder med bobil. Dette var viktig. Stamsaas er også utrolig gode på innhold, både i form av artikler, blogg, video og podcast. Her ble løsningen å sørge for enkel vei til alt innhold, samt å vise at de er tilstede på podcast-plattformer, youtube og sosiale medier. Med dette i bakhodet er nettsiden bygget for å være skalerbar, fleksibel og robust. Den er også bygget for å være så dynamisk som mulig, som gjør det enkelt for Stamsaas Fritid å jobbe videre med innholdet på sin nye nettside.
Funksjon var naturligvis også en viktig del av designprosessen, og hovedmålgruppen ble primærfokuset i forbindelse med dette. Det er alltid viktig med god brukervennlighet, lesbarhet og en god totalopplevelse på nettsiden, og det er noe vi prioriterer aller høyest i design og utvikling av nettsider uansett målgruppe.
Funksjon var naturligvis også en viktig del av designprosessen, og hovedmålgruppen ble primærfokuset i forbindelse med dette. Det er alltid viktig med god brukervennlighet, lesbarhet og en god totalopplevelse på nettsiden, og det er noe vi prioriterer aller høyest i design og utvikling av nettsider uansett målgruppe.
Funksjon var naturligvis også en viktig del av designprosessen, og hovedmålgruppen ble primærfokuset i forbindelse med dette. Det er alltid viktig med god brukervennlighet, lesbarhet og en god totalopplevelse på nettsiden, og det er noe vi prioriterer aller høyest i design og utvikling av nettsider uansett målgruppe.